Doktorlar İçin Pazarlama Stratejileri

Doktorlar için Pazarlama Stratejileri

Tanıtım ve pazarlamanın hayatın her alanında hüküm sürdüğü dünyamızda, tıp dünyası da bu durumdan muaf değildir. Diğer tüm iş alanlarında olduğu gibi doktorların da bilinirliklerini arttırarak yeni hastalar kazanmak ve muhafaza etmek için hızlı değişen çevrimiçi ortamlara ayak uydurmaları gerekmektedir.

Eğitimlerini tıp alanında tamamlamış ve pazarlama stratejileri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmamaları muhtemel bu insanlar için oldukça zorlayıcı olsa da, pazarlama faaliyetlerinde bulunmak, rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen doktorlar açısından bir zorunluluk haline gelmiştir.

Neyse ki, verdikleri tıp hizmetlerinin çevrimiçi ve çevrimdışı bilinirliğini arttırmak ve hastaların kendilerini bulmasını kolaylaştırmak için aşağıda özetleyeceğim birkaç faydalı taktikle doktorların yardımına koşuyorum. Ancak bu taktikleri sıralamanın öncesinde pazarlamayla ilgili üzerinde durmam gereken birkaç nokta olacak:

  • Reklam pazarlama faaliyetlerinde işe yarar bir araç olsa da, pazarlama yalnızca reklamdan ibaret değildir. Pazarlama, aynı zamanda halkla ilişkiler, medya planlaması, müşteri desteği, piyasa araştırması ve toplumsal katılımı da içerir.
  • Pazarlama başlayıp biten bir faaliyet değil, bir süreçtir. Pazarlama stratejiniz, sektördeki ve çevrenizde sürekli gerçekleşen değişimlere ayak uydurabilmelidir. Bu sebeple, bir kere oluşturup sonra unutacağınız bir pazarlama uygulaması yerine, uzun vadeli bir stratejiye yatırım yapmak, istediğiniz gelişmeyi yakalamanıza yardımcı olacaktır.
  • Pazarlama bir yatırımdır. Pazarlama stratejiniz için para ve zamanınızı harcamanın yanı sıra, yaptığınız bu yatırımın size getirisini düzenli olarak takip etmeniz gerekir.
  • Pazarlama, siz ve hastalarınız arasındaki iletişimdir. Bu sebeple, hedef kitlenizin doktorlarından neyi beklediğini ve neye ihtiyaç duyduğunu belirlemeniz ve buna odaklanmanız gerekir.
  • Hizmetlerinizi tanıtırken öne sürdüğünüz iddialarınızı gerçekleştiremezseniz, pazarlamanın size bir faydası olmaz. Pazarlama stratejiniz, ancak sizin gerçek tıbbi tecrübeniz ve mesleki başarılarınız üzerine kurulursa bir fayda sağlayabilir. Hizmetlerinizi geliştirmek için harcadığınız gayret üzerine odaklanmak en başarılı pazarlama stratejilerinden biri olacaktır.

Şimdi gelelim doktorlar için fayda sağlayacak temel pazarlama stratejilerine:

  1. Bir internet sitesi kurun

Sağladığınız tıbbi hizmetlerin, mevcut ve potansiyel hastalarınızın sizi bulabilmesi için çevrimiçi bir adresi olmalıdır. Profesyonel görünen bir internet sitenizin olması, ilk izlenim için önemlidir ve bir doktor olarak daha güvenilir bir imaj çizmenize de katkı sağlar. Bu sebeple, aynı zamanda bir internet gurusu değilseniz, internet siteniz için amatör işler yapmak yerine bütçenize uygun bir profesyonel destek almanız yerinde olacaktır.

  1. Blog yazın

Kendi internet sitenizin altında düzenli olarak güncellediğiniz, hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve ilgilenecekleri konuları kapsayan bir blog, size birçok avantaj sağlayacaktır. Böyle bir blog, içerik pazarlaması açısından da oldukça faydalı olacak ve yeni bir doktor arayan hastalara kendinizi göstermenizi sağlayacaktır. Kendi alanınızla ilgili tavsiyelerinizi, yeni gelişmeleri ve hasta hikâyelerini paylaşabileceğiniz bloğunuz, alanınızda ne kadar yetkin olduğunuzu gösterebileceğiniz bir ortam olacaktır.

  1. Facebook üzerinde içerik üretin

2018 yılı ikinci çeyreği itibarıyla, dünya çapındaki aktif Facebook kullanıcı sayısı aylık 2,23 milyarın üzerindedir. İnsanlarla bağlantı kurabileceğiniz en geniş sosyal ağlardan olan Facebook üzerinde kişisel sayfanızın yanı sıra, kendinizi ve sağladığınız tıbbi hizmeti tanıtan ve ilgilenen insanlara kendinizi göstermenizi sağlayacak bir profesyonel sayfa oluşturmalısınız. Burada kendi alanınızla ilgili ufak ipuçlarını, haberleri ve kayda değer gelişmeleri düzenli olarak paylaşmanız sürekli göz önünde olmanızı ve hizmetlerinize ihtiyaç duyulduğunda insanların akıllarında olmanızı sağlayacaktır. Burada ayrıca, insanların paylaşmak isteyeceği blog yazılarınızın ve alakalı konulardaki diğer yazıların linklerini de yayınlayarak sanal bir kulaktan kulağa tanıtım ortamı oluşturabilirsiniz.

  1. Sosyal Medya üzerinden bağlantı kurun

Twitter, Instagram ve LinkedIn gibi sosyal ağlar üzerinde bağlantı kurmak hedef kitlenizle iletişim kurmak için size yeni fırsatlar sunacaktır. Ayrıca, yalnızca doktorlara özel kurulmuş olan bazı uluslararası sosyal ağlar da mevcut olup, bunlara dahil olmanız sektörü daha yakından takip etmenizi ve dünya çapındaki profesyonellerle bağlantı kurmanızı sağlayacaktır. Başarılı bir çevrimiçi bilinirlik sağlamak için sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşımda bulunmanız büyük öneme sahiptir.

  1. Gazeteciler için kaynak olun

Uzmanlığınızı sergilemek ve tanınırlık kazanmanızı sağlayacak en iyi yöntemlerden birisi de medyada görüşlerinize yer verilmesidir. Gazeteciler ve haberciler basılı veya çevrimiçi yayınlarda ve televizyonlarda yayınladıkları hikâyelere bilimsel dayanak oluşturmak adına sıklıkla doktorların görüşlerini de alır ve bunlara haberlerinde yer verirler. Yerel bir televizyon kanalıyla veya gazeteyle kendi alanınızda bilimsel görüş sunmanızı sağlayacak bir anlaşma yapmanız veya bir gazetede sağlık alanında köşe yazıları yazmanız, alanınızdaki otoritenizin tanınması ve bilinirliğinizin artırılması için oldukça etkili bir yöntem olacaktır.

  1. Takipçilerinize elektronik bülten yollayın

E-posta listeleri oluşturarak bu listelere düzenli olarak elektronik bülten yollamak, internet sitenize, bloğunuza ve sosyal ağ sayfalarınıza trafik çekmenize katkı sağlayarak göz önünde olmanızı ve hasta sayınızı arttırmanızı sağlayacaktır. Bu e-posta listelerini var olan hastalarınız ve sosyal medya kişilerinizin bilgileri ile oluşturabilirsiniz ancak e-posta bültenleri iletmeye başlamadan önce bu kişilerin onaylarını aldığınızdan emin olmalısınız. Sonrasında bir e-bülten şablonu oluşturmalı ve içeriklerini güncelleyerek periyodik aralıklarla listenize iletmelisiniz.

  1. Çevrimiçi profil oluşturun

Günümüzün her alanda dijitalleşen dünyasında, insanlar nerede yemek yiyeceklerini veya hangi filme gideceklerini araştırdıkları gibi doktorlarını da internet üzerinden araştırabilmek isteyeceklerdir. Doktorlara yönelik listeleme sağlayan çevrimiçi mecralarda kendiniz için bir profil oluşturmanız ve burada kendi internet sitenizin linkine, muayenehanenizin fotoğraflarına ve hasta yorumlarına yer vermeniz, ulaşılabilirliğinizin arttırılmasını sağlayacaktır.

  1. Promosyon ürünleri sunun

Modern pazarlama stratejileri yalnızca çevrimiçi olmak zorunda değildir. Ücretsiz promosyon ürünlerine herkes bayılır ve hastalarınıza dağıtacağınız üzerinde adınız ve iletişim bilgilerinizin basılı olduğu kalem, stres topu, magnet, su şişesi gibi pahalı olmayan promosyonel ürünler bilgilerinizin her an el altında ve ulaşılabilir olmasını sağlayacaktır. Ayrıca, insanların her an bir sonraki Instagram paylaşımını planladığı günümüzde, bu tür ufak tefek jestlerin hastalarınız tarafından sosyal medyada paylaşılarak etkileşiminizi arttırması da yüksek bir olasılıktır.

  1. Hasta yorumlarını arttırmaya çalışın

Mevcut hastalarınız ve size yönlendirme yapan meslektaşlarınız sizin en iyi pazarlama ortaklarınızdır. Mevcut hastalarınızdan referans ve yorum isteyerek kendilerinizi hastalarınızın gözünden tanıtma şansı yakalamış olursunuz. Ayrıca alabileceğiniz olumsuz dönüşleri de eksik olduğunuz ve geliştirmeniz gereken yönlerinizi tespit etmek için kullanabilirsiniz. Olumlu veya olumsuz tüm eleştiriler size paha biçilemez bir gelişim fırsatı sunar.

  1. Tıp alanındaki yayınlara katkıda bulunun

Blog yazmak ve medya için tıbbi görüş sağlamanın yanı sıra, tıp alanındaki akademik ve profesyonel dergilerde yayınlayacağınız, tecrübelerinizi paylaştığınız ve uzmanlığınızı pekiştirecek yazılarınız da bilinirliğinizi arttırarak sizinle aynı alandaki doktorlar arasından sıyrılmanızı sağlayacaktır. Bilgi büyük bir güçtür ancak paylaşmadığınız sürece size ve diğer insanlara bir katkısı olmayacaktır.

  1. Bir hasta referans programı oluşturun

Birinci sınıf bir hizmet anlayışı ve hastalarınızla aranızda kurulan samimi bağ en nihayetinde hastaların sizi diğer aile üyelerine ve arkadaşlarına tavsiye etmesini sağlayacaktır. Ancak bu konuda sizin yapacağınız ufak bir hatırlatmanın da kötü bir tarafı yoktur. Örneğin, üzerinde “Sağlığı paylaşın” gibi cümleler ve ofis bilgilerinizin yazılı olduğu ufak referans kartları bastırın ve bunları hastalarınıza vereceğiniz promosyon paketlerinin içerisine ekleyin. Size referansla gelen hastalarınızın da takibini yapmalı ve sizi tavsiye eden hastalarınıza özel olarak teşekkür etmeyi ihmal etmemelisiniz.

  1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) konusunda çalışma yaptırın

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), internet aramaları yoluyla bulunabilirliğinizin geliştirilmesi ve hedef kitlenizin internet sitenize yönlendirilmesi açısından önemli bir araçtır. SEO muayenehanenizin adresinin internet sitenizde yer alması veya orijinal içerik üretme gibi yöntemlerle geliştirilebilir. Ancak bu konuda profesyonel destek almak, internet bulunabilirliğinizi en üst düzeye çıkaracaktır.

Yukarıda sıraladığım taktiklerin her biri kendi başına size fayda sağlayabilecek nitelikte olsa da, ideal olan bu taktiklerin tümünü organize bir şekilde kullanarak sürdürülebilir bir pazarlama stratejisi oluşturmaktır. Bu taktikler birlikte kullanıldığında birbirini destekleyerek daha güçlü bir strateji elde etmenizi sağlayacaktır.

Size özel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda profesyonel destek almak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Samet Kaşık

tam bir dijital çağ adamı.. ortaçağ’da yaşamış olsaydı muhtemelen melankolik bir edebiyatçı olur, kendini dağlara vurur ya da nehirlere atardı. ama onun bahtına bu çağ düştü, o da dijital medya gurusu oldu, iyi oldu, çok da güzel oldu.

Bir Cevap Yazın

Site Footer