Psikologlar İçin Pazarlama Stratejileri

Psikologlar için Pazarlama Stratejileri

Psikologlar orada mı? Öyleyse, sizlere özel pek faydalı bir yazıyla karşınızdayım.

Psikoloji bölümlerinde genellikle pazarlama dersleri verilmediğinden, hizmetlerini insanlara ulaştırmak için etkin pazarlama stratejileri geliştirme çabaları, özel ofis açma niyetinde olan psikologlar için bir kâbusa dönüşebilir. Başlangıçta, reklam vermek için ayırabileceğiniz bütçe çok yüksek değilse, size pahalıya patlayacak bir hata yapmak istemezsiniz. Psikologlar için işe yarayabilecek pazarlama yöntemlerini deneme-yanılma yoluyla keşfedecek zamana ve bütçeye sahip değilseniz, bu yazıda paylaşacağım denenmiş pazarlama yöntemlerine başvurabilirsiniz. Ancak söz konusu pazarlama stratejilerinin detaylarına girmeden önce, bunların temelini dayandıracağımız esaslardan kısaca bahsedeceğim.

Psikologlar için en etkili reklam yöntemi ağızdan ağıza pazarlama, yani referans ve tavsiyeler yoluyla tanınırlık edinmedir. Ne kadar çeşitli yerden referansınız olursa ve ne kadar çok mecrada görünür halde olursanız, pazarlama stratejiniz de o kadar sağlam olacaktır. Böylece, size iş akışı sağlayan mecralardan birinde tıkanıklık olması halinde, diğerleri akışı sürdürmeye devam edecek ve herhangi bir tıkanıklığın size etkisi minimum düzeyde kalacaktır. Bu çerçeveden bakıldığında, pazarlama stratejilerinizi networking merkezli olarak kurmak size avantaj sağlayacaktır.

İşinizi kolaylaştırmak için bu alanda en etkili olacak pazarlama stratejilerini bir kısmını aşağıda başlıklar halinde paylaşıyorum: 

  1. Diğer Psikologlarla İletişim Halinde Olun

Bu öneri mantık dışı görünebilir. Potansiyel rakiplerinizle neden iletişim kurasınız ki? Ama bir düşünün, en az sizin onlara ihtiyaç duyduğunuz kadar, onların da size ihtiyacı var. Yardımcı olamayacağınız bir hasta geldiğinde (örneğin, hastanın sahip olduğu sigortayla anlaşmanız olmayabilir veya hastanın özel durumuyla alakalı uzmanlığınız veya tecrübeniz bulunmayabilir), onu güvendiğiniz bir arkadaşınıza yönlendirebilirsiniz. Karşılık olarak onlar da sizin için aynı şeyi yapacaklardır. Ayrıca, diğer meslektaşlarınızın programları dolu olduğu zamanlarda kendilerine başvuran hastaları size yönlendirebilirler. Zira herkesin daha yoğun veya daha müsait olduğu zamanlar olacaktır. Birbirine destek olan profesyoneller topluluğunun içinde olmak, hem sizin hem de hastalarınızın açısından oldukça faydalı olacaktır.

  1. Doktorlarla İletişim Halinde Olun

Birçok hasta, doktorunun tavsiyesi üzerine psikologlara başvurmaya karar verir ve çoğunlukla da doktorunun tavsiye ettiği psikologdan randevu alır çünkü hastalar genellikle doktorlarının tavsiyelerini ciddiye almaya meyillidirler. Eğer bir doktor hastasına başvurabileceği psikologların bir listesini uzatırken “falanca psikoloğu şahsen tanırım, işinde çok iyidir.” derse, hasta doğrudan doktorun bahsettiği kişiye gidecektir.

  1. Olabileceğiniz Herkesle İletişim Halinde Olun

Network oluşturabileceğiniz ve farklı mesleklerden kişilerin yer alacağı etkinliklere katılın. Gazeteciler, sigortacılar, tiyatrocular, bankacılar vb. sizin için klasik birer referans kaynağı olmayabilirler ancak herkesin çevresinde psikolojik danışmanlığa ihtiyaç duyan tanıdıkları olabilir. Bunun yanı sıra, bu şekilde farklı meslek gruplarından insanlarla tanışmanın beklenmedik faydalarını da görebilirsiniz. Örneğin, bu etkinliklerde tanıştığınız bir gazeteci, psikoloji konusunda bir yazıya ihtiyacı olduğunda sizi arayıp, yazınızı gazetede yayınlatabilir veya sigortacı tanıdığınız size işyerinizi sigortalarken yardımcı olabilir. İnsanlarla konuşmanın gücünü hafife almayın. Bazen tek yapmanız gereken, onlara ne iş yaptığınızı söyleyecek kartvizitinizi uzatmanızdır.

  1. Yerel Medyanın İlgisini Çekin

Çalıştığınız şehirdeki yerel gazete veya televizyon kanalının dikkatini çekmek, düşündüğünüzden çok daha basit olabilir. Örneğin, bir etkinlik düzenliyorsanız, etkinlikle ilgili bir basın bülteni hazırlayarak, yayınlayıp yayınlamayacaklarını görmek için bunu yerel medya kuruluşlarına gönderebilirsiniz. Düzenleyeceğiniz etkinlik ne kadar sıra dışı ve ilgi çekiciyse, medya kuruluşlarının dikkatini çekmeniz o kadar kolay olacaktır. Medya kuruluşlarına göndereceğiniz bülteni hazırlarken, düzenleyeceğiniz etkinliğin yayınlanmaya değer olduğunun ve etkinliğinizle ilgili bir haber yapmanın onlara fayda sağlayacağının bariz biçimde anlaşılacağından emin olun.

  1. Blog Yazın, Blog Yazın ve Daha Fazla Blog Yazın…

Psikolojiyle ilgili tanınmış internet sitelerinde yazılarınızın yer alması veya kendi internet sitenizin içerisinde bir blog oluşturarak orada kendi alanınızla ilgili konularda yazılarınızı paylaşmanız; insanların size ulaşmasını kolaylaştırarak tanınırlığınızın artmasına katkıda bulunacağı gibi, alanınızdaki uzmanlığınızı somut biçimde gösterebilmenizi de sağlayacaktır. İnternet sitenize bir blog ekleyerek orada kendinize ait özgün yazılarınızı paylaştığınızda, arama motoru sonuçlarında daha üst sıralara ilerlemeye başladığınızı göreceksiniz. Ayrıca, sosyal medya hesaplarınızı optimal biçimde düzenleyerek, blog yazılarınızı bu mecralardan paylaşmanız, daha fazla kişiye ulaşmanıza olanak sağlayacaktır. İnternet sitesi, blog kurulumu ve sosyal medya hesaplarının optimize edilmesi gibi konularda teknik yardıma ihtiyacınız olması halinde, buradan benimle iletişime geçebilirsiniz.

  1. Online Reklamlar

Özellikle bu işe yeni başladıysanız, bir süre arama motorlarında ilk sayfada görünmeniz pek mümkün olmayacaktır ve psikolog arayan insanların internet aracılığıyla size ulaşması kolay olmayacaktır. Bu büyük bir problem gibi görünse de, online reklamlar yoluyla bu sorun rahatça aşılabilir. Diğer reklam yöntemlerine kıyasla bütçe dostu sayılabilecek internet reklamları, internet sitenizin psikolog arayışı içinde olan kişiler tarafından daha fazla görüntülenmesini ve yerel hedeflemeler yoluyla ofisinizin bulunduğu çevredeki insanların size ulaşmasını sağlayacaktır. Ancak bu tür girişimlerde bulunmadan önce mutlaka bu konuda detaylı bir teknik eğitim almalı; buna ayıracak zamanınız yoksa bile, kesinlikle bir profesyonelden destek almalısınız. Sonuçta reklam için ayırdığınız bütçenin yanlış hamleler sebebiyle heba olmasını istemezsiniz. 

  1. Çalışanlarına Psikolojik Danışmanlık Hizmeti Sunan Şirketlerle Görüşün

Günümüzde birçok büyük ölçekli şirket, çalışanları için psikolojik destek hizmeti sunmaktadır. Bu şirketlerle görüşerek bunlardan biriyle anlaşma sağlamanız halinde, bu şirketlerin çalışanlarının ve yakın çevrelerinin sizden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Kurumsal anlaşma yoluyla size gelecek olan kişiler için standart müşterilerinizden daha düşük bir ücrete hizmet verecek olsanız bile, bu özellikle mesleğinizin ilk zamanlarında, normalde sizi bulma ve size başvurma ihtimali çok düşük olan insanları varlığınızdan haberdar etmek ve onlara kendinizi tanıtmak için bulunmaz bir fırsattır.

Yukarıda bahsettiğim pazarlama yöntemleri tabi ki her zaman ve her durumda etkili olmayabilir. Önemli olan, farklı yöntemleri denemeye istekli olmak, pes etmeden yeni seçeneklerle devam etmek ve sonuçlara ulaşmak için zaman gerektiğinde sabırlı olmaktır. Bu yazıda kısaca açıkladığım stratejiler genellikle mesleğe yeni başlamış veya özel ofisini yeni açmış psikologlar için oldukça fayda sağlayacaktır. Aksi takdirde, ofisinizin bulunduğu çevreye, uzmanlık alanlarınıza ve mesleki deneyiminize uygun farklı stratejiler geliştirmek gerekebilir.

Size özel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda profesyonel destek almak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz.

Psikolog ve Terapistler için hazırladığım blog ve web sitesileri:

  1. Uzman Psikolog Merve Ermemiş
  2. Psikolojik Danışman Sana Atiq-Omar
  3. Uzman Psikolog Serap Bilgen

 

Samet Kaşık

tam bir dijital çağ adamı.. ortaçağ’da yaşamış olsaydı muhtemelen melankolik bir edebiyatçı olur, kendini dağlara vurur ya da nehirlere atardı. ama onun bahtına bu çağ düştü, o da dijital medya gurusu oldu, iyi oldu, çok da güzel oldu.

1 comments On Psikologlar İçin Pazarlama Stratejileri

  • Çalışmalarımıza destek olduğunuz için çok teşekkürler. Samet Bey, telefon ve mail yoluyla aynı gün içerisinde geri dönüş yapıyor. Danışmanlık alarak iyi işler çıkarabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Site Footer

%d blogcu bunu beğendi: